20 oktober 2011

SUUNTO T6c

Med denna klocka på armen har jag sprungit, paddlat, cyklat och svettats en hel del de senaste åren. Fick den våren 2009 i studentpresent av mina föräldrar och använder den i princip varje dag. Det första som slog mig när jag första gången höll i den var "vad lätt den är", det kändes nästan inte att jag höll i den.

+ Tydlig display, och man kan enkelt själv bestämma vad man vill ha för information i de olika fälten och lägena(modes)

+Bekväm att ha på sig, relativt luftigt band och lätt kontruktion.

+Lätt att programmera in önskade intervaller.

+Design. Jämför med t.ex. Garmins klossar/kolosser så kan man ha denna på sig även när man inte tränar utan att bli uttittad som en rymdvarelse.

+Bra programvara. Suunto Training manager låter mig enkelt se och jämföra olika träningspass på en mängd olika sätt.

+Bra precision på GPS:en. Jag har kontrollmätt den flera gånger och fått korrekta angivelser varje gång.

-Man får ingen plottad GPS-rutt där man i efterhand kan se var man varit.

-Det går inte(såvitt jag vet iaf) att programmera in:


  • Intervaller med variabel längd.

  • Längre serievila mellan intervallblock

  • Uppvärmning med obestämd längd(man kan alltså inte värma upp på obestämd tid för att sedan starta ett förprogrammerat intervallupplägg, man måste då förbestämma uppvärmningen till t.ex. 5 minuter eller "nolla" klockan och lägga in uppvärmningen som ett eget träningspass)

-Pulsbandet memorybelt glider lätt ner på kroppen när man springer.


Inga kommentarer: