26 oktober 2011

Voila!

8 vändor blev det i backen igår, visserligen i ett relativt lugnt tempo men iaf löpning/jogg hela vägen upp och ner alla gångerna och lite(eller ganska mycket) högre tempo sista vändan.

Så hur skulle det då kännas i benen idag? och svaret på det blev: ingenting..?!

Som sagt, även om det inte var direkt knallhårt men hade jag iaf förväntat att det skulle sitta i lite grann. Tar det som ett bra kvitto på att träningen funkar och fortsätter på den inslagna vägen.


Idag bokade jag in mig på säsongens första spinningpass och det var 60 minuter intervall på schemat. Innan detta körde jag ca 45 minuter fartlek på löpband i intervallet 12-19km/h. Svettigt värre får jag säga men ett bra kombipass där benen fick bekänna färg på allvar.

Dagens TV-Tips är Cracknells utmaningar kl 23:00 på Discovery. Imponerande kille som har två OS-guld i rodd och nu ger sig på lite olika utmaningar av det jobbigare slaget.

//Olof

Inga kommentarer: