30 oktober 2011

Hästbiten

Rubriken är kanske lite att att ta i men kul var det iaf. Vi tar det från början. Klev igår ur sängen för att avnjuta min 27:e födelsedag, Erika hade i förväg hintat att jag skulle få göra något på dagen men inte förtydligat något vad det rörde sig om. Öppnar första paketet, hittar ett pussel...

Efter frukost styrdes kosan mot Ulvsby Ranch och jag blev tilldelad en häst som skulle passa mig, Freckles hette han, eller "farbror Freckles" som guiden Sara kallade honom.
Efter en mycket kort introduktion på ridbanan gav vi oss iväg ut på en tur som tog ca 2 timmar. Eftersom min erfarenhet av ridning var begränsad till att ha suttit på en ponny som blivit ledd i grimskaft så tänkte jag att det skulle bli en lugn tur i sakta mak. Det stämde i ungefär 15 minuter, sedan sa guiden att det var dags att galoppera... GALOPPERA!? Sagt och gjort iväg bar det och "farbror Freckles" bjöd på en fartfylld åktur. Efter ett tag kom vi fram till skogen och det blev en lugn runda på små stigar och traktorvägar.

Det var i alla fall väldigt kul att rida även om jag kanske hade liiite svårt att hålla takten i traven.



På eftermiddagen blev det en löprunda i skogen mer erikas bror Olle som var och hälsade på tillsammans med sin tjej Elin. 13km på småstigar på I2-området blev det till slut.



Kvällen spenderades hos Tobias och Evelina(Evelina är för övrigt Erikas lillasyster. Hon och Tobbe träffades på mitt och Erikas bröllop i våras) där vi åt god mat, drack gott vin och spelade kort. Eftersom det var födelsedagsfirande blev det givetvis även sabrering av en flaska mousserande vin, och det mina herrar och damer är ett partytrick av rang. Kan ni inte detta?


1. Kolla youtube http://youtu.be/1vkvxpVBV2s



2. Öva http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=100&page=5&searchview=All&varugrupp=Mousserande+vin&groupfiltersheader=Default&artikelId=3948&varuNr=7418&filters=varugrupp%2c&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsortfield%3dDefault%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d100%26page%3d5%26searchview%3dAll%26varugrupp%3dMousserande%2bvin%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dvarugrupp%252c



3. Briljera http://youtu.be/uo69U9SEO2k




//Olof

Inga kommentarer: