24 oktober 2011

Intervaller på recept

Blev en tur till SATS Bekkestua idag:



Drämde till med 4 laktatintervaller på bandet. 4 x 4 min, paus 1 min. Första 3 min i 17km/h tempo sista minuten i 18 km/h. Fjärde intervallen avslutade jag sista minuten i 19 km/h.

Kan tyvärr inte bjuda på någon pulskurva då mitt sat!#%! pulsband inte fungerar som det är byggt för att göra. Bjuder på att jag fick slita mer för dagen istället och jag var mentalt klen för dagen. Kroppen var ju skit i helgen men en gubbe bredvid mig fick mig ändå att köra fyra intervaller efter jag nästan tänkt vika ner mig efter den tredje intervallen. Han fick upp humöret på mig genom att han blev impad av att jag körde sista minuten på 18 km/h. Så jag dräpte av en till för att styla lite extra.....

I morgon kommer ett efterlängtat långpass. Hoppas få med mig Cimon Johansson (cyklist och triathlet). Han kommer förråda sitt hemland och tävla för Norge i Gore Tex Active challenge som kommer gå den 27 oktober kl 11.00. Några andra som vi multisportande svenskar känner till i det svenska laget är Eva Nyström och Johan Andén. Tävlingen kommer att sändas live!


Back to bed, time to work! 07.00-19.00 och träning på det, jo det går!;)

/Tobbe

Inga kommentarer: