12 oktober 2011

Balkan aids syndrom?

Måndagskvällen var misär gaahhhhhh svullen och ont mellan käkbenen under tungan. Framkallade oändliga mängder saliv vilket var en extrem pina då varje gång det skulle sväljas var det en stor process som gav ogo smärta. Nej nej neeeeej inte i år igen. Nu har jag (peppar peppar ta i trä ) inte varit sjuk på rekordlänge ( för att vara mig ), januari/februari. Så verkade det bli en repris i år igen.... förra året fick jag avstå RAID Uppsala på grund av en förkylning. Det var en av de tävlingarna jag såg fram emot mest, tävla på lika villkor med de allra bäst. Dvs paddla C2:a, något som jag och Göran blev bra på ifjol.

Nu är vi där igen...... meeeeen! Var ute och lufta benen med några tröskelintervaller på den norska asfaltsplatten (ja det finns faktiskt ställen där det är lite platt i Norge, trot eller ej).

Förutom att jag hade det svårt med andningen i sista intervallen och vaderna var som ett par klubbade makrillar efter en hård kamp i vattnet så kändes ändå kroppen rätt bra. YEEES! Jag tror jag undvek balkan aidsen, något vi från orienteringsgymnasietiden i Sandviken kallade en sjukdom alla fick nere i Slovenien. En sjukdom som var ihärdig och hade mystiska symptom. Den hjälpte mig in i väggen och överträningen, but this time I beat it up, sucker!


Blev ynka 3 x 4 min med 1 min vila då kroppen fått vila i stort sett sedan lördagens hårda race i Stockholm.

Inga kommentarer: