8 oktober 2011

Back to the brutal reality!

Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing!!!

Klockan väcker mig 05.10 denna lördagsmorgon. Tillbaka till Sverige och den brutala verkligheten efter en 4 dagars semester med 27-30 grader och sol i Lloret de mar, 8 mil norr om Barcelona.

NU - 6 grader och ett tjocka mörka moln täcker solens värmande UV-strålar. Dags för min kanske femte orienteringstävling i år, jag vet, det är skamligt! Förr sprang man 40-50 tävlingar om året när det var som värst. Nu är jag nere på en ny bottenotering sedan 2005 och då var jag ändå övertränad. Jag kan ju inte vara med på allt, även ifall jag önskar jag kunde. Det har ju trots allt blivit 3 multisporttävlingar i år samt WC-tävlingar i MTBO, SM i MTBO och några MTB tävlingar.

Nu väntar 8,6 km på de. 24:e sträckan i årets roligaste stafett där ung som gammal måste vara med. Det är inte så långt när man är van att hålla igång mellan 4-19 timmar. Men lugn bara lugn det kommer bli en mjölksyrafest utan dess like ändå.

Denna veckan har varit min andra!? vilovecka sedan i våras. Jag hann med och lufta benen i torsdags 30 min, fy satan vilka fräscha ben jag hade, hur gick det till? Flera dagar helt still, sol, bad och mycket shoppinggång på stan. Framgångsrecept? Nej jag skulle inte tro det! Men det var en välbehövlig vila skulle jag tro efter en intensiv tränings- och tävlingsperiod. Bara att hålla tummarna att benen är lika fräscha när det är dags att sprätta runt de där 8,6 också.

För övrigt, det ÄR oktober ICA, please stop this madness --->





Stay tuned, för i morgon kommer jag och Göran träna med ett hemligt vapen som vi kommer använda oss av i RAID Uppsala.

/Tobbe

Inga kommentarer: