5 oktober 2011

Lata dagar




Bestämde mig för att ta ett par dagar träningsledigt nu efter tävlingen i lördags då det var säsongens sista för min del. Saker man kan hitta på när tävlingssäsongen är över: packa ihop prylarna från tävlingen, rensa avloppet, laga mat eller se på TV. Nä nu får det nog räcka med latandet, dags att börja träna för 2012!

Tobbe och Göran skall köra Raid Uppsala och kommer med all sannolikhet vara fruktansvärt giftiga i en tävling som erbjuder obligatorisk candensarpaddling och relativt svår orientering. I helgen blir det test av det potentiella segervapnet. Mer om det då(kanske...)

Jag minns min och Görans kamp med Silva i Uppsala förra året då båda lagen maskade på en orienteringssträcka och blev stående ett tag innan de gav sig iväg och vi kunde ta vårt planerade rakt-på-vägval utan följe. Att vi senare fick se oss slagna med ca 20 sekunder efter över 7 timmars tävlande och fick nöja oss med tredjeplatsen var ju lite synd.


Jag och Göran 3 meter före Silva i Uppsala förra året



Ikväll bär det av mot Göteborg där jag skall vara till på lördag tror jag. Hoppas skaffa mig något träningssällskap som kan tänka sig att kuta 2-3 timmar på något kul ställe runt stan. Någon som är sugen?

Inga kommentarer: