10 januari 2012

Långt intervallpass i turfens tecken

Passade på att lägga beslag på en hel del av stans turf-zoner(www.turfa.se) på kvällens löprunda. Sprang totalt strax över 16km, det mesta låg jag runt 4-4:10 min/km då det blir naturliga vilopauser när man stannar för att ta en zon vilket tar en minut knappt. Det började kännas lite i benen på slutet då det var lite slirigt på de snötäckta gångbanorna.

Får väl se hur länge jag får behålla zonerna. En viss Kajowi verkade inte helt nöjd med att jag sydde ihop en bra runda och la rabarber på de flesta av hans zoner. Han skrev att han skulle ta tillbaka de flesta senare ikväll så vi får väl se hur många det är kvar när jag vaknar imorgon :)

Igår var jag på gymmet med Jonas för måndagsbesöket. Denna gången blev det inget benkränkande dock utan två pass i form av Core och sedan Lift it(som body pump fast inte les mills). De fyllde sin funktion väl och framförallt magmusklerna var inte sådär jättehäftiga efteråt.

Imorgon blir det spinning 75 minuter.

Inga kommentarer: