4 januari 2012

Turfa är det nya svarta

Igår skrev jag ju att jag skulle prova en ny grej på kvällen. Så blev det inte då det istället blev en sväng till KPK med Anders Schnell för lite paddelmaskin och överkropsstyrka.
Därför tog jag tag i det ikväll och tog kolfiberspringaren och gav mig ut på en runda på stadens gator och torg, för vaddå? jo för att jaga zoner...

www.turfa.se hittade jag denna grej som går ut på att lägga beslag på olika zoner runt om i staden. Man laddar ner appen till sin smart-phone och kör igång. När man befinner sig i en markerad zon tar det någon minut innan man har erövrat den. Sedan får man ett antal poäng för varje timma man har den kvar innan någon annan turfare kommer och tar den. Lite som en tävlingsversion av geocaching för er som vet vad det är.

För att få ut lite träningskvalité av det hela blev det naturligtvis full sula mellan zonerna och sedan vila medans telefonen såg till att zonen blev min.

Imorgon bär det av mot "costa del väst" för en helg hos mina föräldrar utanför Göteborg. Cykeln får nog följa med har jag tänkt mig så jag kan få ihop några timmar såhär när vintern ändå inte behaga infinna sig. Kajaken får nog ligga kvar på paddelklubben iaf.

Inga kommentarer: