18 januari 2012

Stenade ben och en ett ben kort

Ligger hemma i soffan, för sitta går ju som sagt inte fortfarande. Besöket i går hos kiropraktorn utmynnade i flera saker. Ett: Han konstaterade att mitt högra ben var kortare än vänstra. Vilket medför vridningar i bäckenet, sne rygg och där med ont. Två: Hälkil på 5 mm och återbesök på torsdag. Tre: En boost med mer självförtroende då karln inte kunde sluta tjata om hur vältränad jag var (antagligen försäljningstaktik, att göra kunden nöjd).

I går blev det stadslöpning med Olof för att plocka tillbaka lite av hans turfzoner som han loosat till Johan Fryksenius dagen innan.



Det var rejält sargade ben som jag släpade fram. Brutal träningsvärk efter mitt benpass. Konstaterade även att min peak-puls under benpasset i förrgår låg på 167 slag/min. Ganska högt för att köra utfallssteg med medicinboll. Inga fel på hjärtat här inte men det tar bra i kroppen att göra dessa.

Pulsen under löppasset i går var inte lika "het". Skulle tippa på att hjärtat fick slå 5-10 extra slag för att kompensera träningsvärken i benen.

I dag väntar en premiärtur på mitt nyinköpta atomvapen: Tacx Vortex ergotrainer
Nästa år ska jag ha "legs of steel"!

Återkommer med en recension av det passet och hur det är att köra på en trainer
/Tobbe

Inga kommentarer: