23 januari 2012

Ny torkmetod och misslyckad träning

Dagen kan uttryckas med ett ord; missär!

Mega überdübertrött när jag satte mig i bilen 05.35 för att köra till jobbet. Slängde i mig en kaffe för att inte somna framför ratten,  det hjälpte föga och sänkte istället min mage totalt. Hungrig hela dagen trots att jag fyllde på tanken kontinuerligt.
Då tänkte jag "nu är räddningen att jag får cykla på trainern ikväll".  Men ack så fel jag fick. Trainern hade satt sig på tvären och funka inte alls som de borde. Kunde inte få bromsen att lägga på mer motstånd än att jag kunde cykla i 240 watt (om de nu ens stämde). Intervallerna jag planerat in uteblev och det hela utmynnade i ett missnöjt testande fram och tillbaka tills jag insåg att klockan var alldeles för mycket. Mission failed! 

Blev en ganska bitter avslutning på en ganska crappy day. Tröstar mig med att jag faktiskt tog med löpgrejer så träningen ska vara räddad till i morgon.

Här har ni torktips om ni svettats ordentligt på spinningen och gjort en snabbtvätt i handfatet:

/Från en lite bitter Tobbe

Inga kommentarer: