24 januari 2012

Kalorier och intervaller

Hungrig, hungrig, huuuuuuuungrig! Varför ger det sig aldrig?
Har gått runt hela dagen och haft en mage som skriker högt; MAAAAT!

Har precis avverkat 4 x 5 min intervaller på trainern som jag äntligen fick att fungera som jag ville (fråga mig inte hur det gick till). En teori är att jag växlade upp och körde stora klingan och helt plötsligt fungerade den mekaniska bromsen igen. 

En ny svettfest utan dess like. Öppnade för hårt som jag alltid gör på cykel, jag får ju inte något speciellt flås, bara ett par stockar till lår som stumnar. Första två intervallerna höll jag ganska jämt runt 340 watt och pulsen steg flera slag andra intervallen, runt 172-175 slag/min. Fick sedan dra ner på motståndet då benen var helt tjocka. Tredje intervallen på 310-320 watt och sista drog jag ner ytterligare runt 290 watt. Hade en kadens på 67-70 varv/min.

Pulsen fortsatte dock att vara runt 172-176 som mest vilket kan förklaras med att min temperatur i kroppen nådde höga nivåer. Svettades verkligen som en gris.

Tillbaka till maten. Slängde i mig en super gainer pro 90 gram pulver, 344 kcal + en tallrik risgrynsgröt med en udda smakkombination, blåbärssylt, 600 kcal = Nästan 1000 kcal.

Hade ett stort rum i en natt. Nu har chefen tagit det och jag fått ett litet råttbo där cykeln och sängen knappt får plats i samma rum.
/Tobbe

Inga kommentarer: