3 januari 2012

Tisdagsben

Igår var det som traditionen bjuder benkränkarmåndag på gymmet med Jonas Evaldsson. Jonas var på cykelmöte innan så jag passade på att riva av ett set med 4st 4-minutersintervaller på löpbandet enligt det vanliga receptet: 3 minuter på 16km/h följt av 1 minut på 17km/h och sedan vila 1 minut.

Körde detta pass även i lördags och då var det fruktansvärt segt av någon okänd anledning. Denna gången däremot gick det mycket lättare av samma okända anledning.

Även Johan Fryksenius och Olof Hagliden var där och sprang denna första vardag på det nya året.

Jag kan iaf lova en sak: Nyårslöftet att börja träna har helt klart slagit igenom i år igen.. Smockfullt med nya människor på gymmet, hur svårt kan det vara att träna kontinuerligt?

Här är Jonas upptagen med "the löööve machine" som ger baksidan på låren en bra omgång.

Annars var det ett par vändor med Borzov-steg som satte mest spår i kroppen och nu håller på att ge mig en skaplig dos med träningsvärk. Jag får försöka leta reda på en youtube-film på denna övning så även ni andra kan få testa :)

Ikväll skall jag testa en ny mobil-app med en kul tävling. Rapporterar mer om hur det gick och vad det är senare ikväll förhoppningsvis.

//Olof

Inga kommentarer: