21 januari 2012

Presentation av Helene, ny i teamet



Namn: Helene Söderlund
Född: 1987
Bor: Falun

Meriter:
Skidorientering 2009-2011
7 VM-medaljer, varav 2 guld
5 EM-medaljer, varav 2 guld
Ett flertal SM-guld och rankad världsetta efter säsongen 2008/2009

Längdskidor 2011-2012
Ett flertal topp 10 placeringar skandinavisk cup
2:a skejtvasan
Uttagen i Team 2015, Sveriges utvecklingslandslag
WC-start 15km fritt Davos (35e plats)

Orientering:
JSM-silver stafett

Mål 2012:
Jag vill fortsätta utvecklas som längdskidåkare och närma mig mitt stora mål som är VM i Falun 2015. Vill få chansen till fler WC-starter. Multisporten blir ett häftigt och spännande komplement i min träning och givetvis går jag alltid in i en tävling med inställningen att vinna.

Maxpuls/Vilopuls: 190?/34
Träningstimmar / år: 2011/2012 ca 700
Typ av favoritträningspass: Backintervaller löpning eller skidgång där man får" lön för mödan" när man når toppen.
Favoritgren inom multisporten: Löpning och orientering
Bästa tävlingsegenskap: Tävlar för att vinna. Blir oftast bättre ju längre tävlingen pågår, är uthållig och orkar kämpa hela vägen. 

Tidigare/andra idrotter: Friidrott som liten. Har alltid åkt skidor och orienterat.

På fritiden gör jag: Vilar, umgås med vänner & familj, bakar eller lagar mat.

Äter jag helst: Grillat

Motto: Det som inte dödar det härdar.

Inga kommentarer: