5 januari 2012

Väggen!

Kvällens pass bestod av två vändor upp på hundfjället efter en 3,5 timmes tråkig bilresa från Norge, börjar bli ganska lack på all bilkörning. Lite passinfo: 155 i medelpuls på ett 57 min långt pass och med 180 i maxpuls.

Måste säga att jag är lite förvånad att pulsen inte peakade högre men jag börjar väl bli lite tränad kanske:) Lånade morsans 140 cm längdstavar och spettade på. Var svårt att springa, gick till en början under Hundfjällets 8-stols lift. Men det var ett bristande skarlager så det fick bli mer stavgång i den branta löpan. Sen ner offpist och rätt uppför väggen. Två pistörer kom och kikade på när jag klättrade uppför backen i bristande skare. Tog mig ca 11,5 min upp med taskigt fäste.

Ser ut som det inte var mycket till utsikt men det var stjärnkart och ingen lampa behövdes.

Passar på och ge er lite data från året som gick:
Sträckan stämmer inte då jag glömt att ta den på många pass. Tiden är i minuter.

Blev dåligt med träning i februari och mars. Förklaringen? Sjuker i februari och i mars åkte jag till alperna för att gå på tur och leta puder. November och december har inte bjudit på så mycket timmar då jobbet gjort att det fått bli effektivare och kortare pass istället.
Det blev så klart mest cykling under året och det gav en väldigt positiv effekt på min kropp. 

/Tobbe

Inga kommentarer: