30 januari 2012

I'm back

Det har varit tunnt med bloggande från mig senaste veckan, men nu är deet dags att avlägga rapport :)

Helgen spenderades i Stockholm där vi överraskade pappa som fyllt 60 tidigare i veckan. Först var vi på Vasa-muséet och kikade på prålverket. Imponerande bygge får jag säga även om de kanske inte helt lyckades med beställarens ambition om ett snabbt och sjödugligt skepp.
På kvällen var vi på Wallmans och åt och drack en massa gott.

Blev lite randomsurfande på youtube på tågresan från stockholm. Kikade på lite slackline-videos som jag fastnat för senaste tiden. Ser ut som att vissa har lagt några timmar på att öva in riktigt vassa tricks. Kolla in denna så förstår ni vad jag menar...



Träningsmässigt så hade jag planerat in en lugn vecka och det var vad det blev. Ibland måste kroppen få lite extra möjlighet att återhämta sig så det blev två stycken dubbla vilodagar och lite blandad träning däremellan. Nu känns kroppen fit for fight igen och redo för ytterligare en hård träningsperiod.

Den perioden började idag med den tradtionsenliga måndagsbenkränkningen med Jonas på gymmet. Efter att ha böjt på benen åt alla håll och kanter så kan jag iaf konstatera att Borzovstegen även denna vecka var det som verkligen satte lårmusklerna på plats.
Nu blir det löpning ett par dagar framöver för att få in lite tuffa intervaller och något längre distanspass.
På onsdag blir det badminton på morgonen innan jobbet. Verkar som Jonas gillade känslan av att se mig på andra sidan nätet kuta livet ur mig i jakten på hans rutinerat placerade drop-bollar.

Over and out!

//Olof

Inga kommentarer: