4 april 2012

XT vs Terrängen 0-1

Efter att jag kommit hem från jobbet och genomfört ett ombyte som fått stålmannen att framstå som en sengångare drog jag ut och sprang ett snabbt intervallpass. Efter lite uppvärmning körde jag 12 omgångar med 60/60-intervaller på cykelbanan längs klarälven.
Fick ganska skaplig fart på benen trots att det varit dålig med toppfartsträning det senaste. Höll ungefär 3:10min/km i genomsnitt, några snabbare och några lite långsammare när motvinden bet i.



Efter det intogs en snabb middag innan jag plockade fram cykeln och körde ett par timmar teknisk mtb på I2. Riktigt kul att cykla i skogen med 29-tummaren som tar sig fram som en högklassig bandvagn. Det blev även ett besök i bryngfjorden i kvällssolen.

Tyvärr missbedömde jag terrängen lite på ett ställe och vips så såg stora klingan fram ut att ha fått ett agressivt anfall av skörbjugg då flera tänder saknades. Drevet blev även aningen skevt av markkänningen men det gick iaf att rulla hem utan att behöva köra på lillklingan. Det känns onekligen lite tråkigt att behöva skaffa ett nytt drev efter bara ett par veckor...



//Olof

Inga kommentarer: