13 april 2012

Invalido och sjukgymnast

Igår var siktet inställt på 6 st 8 min intervaller + teknisk cykling. Min TREK behövde finjusteras lite till så innan passet hittade jag en guide på treks hemsida hur man ställer in dämparna på just TREK superfly 100 elite. 65 psi där fram och 160 psi i bakdämparen. Sen ett antal klick på returen och kopressionen.

Calle kom förbi,som nu joinat young multisporters klanen. Vi har ett känt namn i elitidrottssverige på G in i vårat multisportlag, kommer bli en grymt rolig säsong!

Calle och jag banka iväg genom torget, ut mot I2. Efter ett pitstopp med Calles knakande cykel så dök Tobias Johansson upp på en grusväg. Vi slog följe och körde fartlek på tekniska stigar. Jisses vilken pulshöjare, pulsen låg stadigt mellan 170-180. Tobbe visade sig tränat hårt i vinter. Han susade iväg på den knixiga stigen. Han berättade om ett ändrat upplägg som gjort att han gått från att köra de berömda 4x4 från 390 watt till 430 i år. IMPONERANDE! Kände att mina ben fått sig en omgång från asfaltslöpet och idag är jag verkligen haft invalido. Gå nedför trappor är inte att tänka på. Min obalans har gjort så endast det vänstra låret har brutal träningsvärk. Så besöket hos sjukgymnasten nyas var en svettig historia. Det ser inte mycket för världen ut men mitt högra ben ficl jobba hårt, vill bli bra NU så jag kan använda benen till 100% och inte 80 % som det känns nu.

Ikväll blir det cykel. Nu ska jag ordna upp vindförrådet till cykelhall. Typ som den nedan;)

Ciao

Inga kommentarer: