1 april 2012

Kallt i Klarälven

Lördagen inleddes med ett kombipass med paddling och löpning på knappt 3 timmar. Det tog dock bara 5 minuter innan Göran som är hemma på besök "lämnade" kajaken utanför kanikenäset för att övergå till simning... Även om det inte var mer än 10-20 meter in till land så bjöds han på en allt annat än skön simtur. Efter det tog han kajaken på axeln och gick/sprang tilbaka till paddelklubben för att värma sig.
Efter det var det bara jag och old man Mathias Carling kvar som genomförde det planerade passet efter att Tobbe gjort Göran sällskap.
Vi vände upp i älven igen och paddlade upp mot dingelsundsådran. Där sprang vi sedan en sväng mot zackrisdal innan vi hoppade i kajakerna igen och paddlade tillbaka.

Såhär tyckte Göran om att paddla INNAN han hamnade i vattnet

Tobbe ready to go!


På eftermiddagen blev det en sväng på cykeln med Mathias Carling och Johan Fryksenius i det mycket blåsiga vädret. Det var inga höga toppfarter som noterade i motvinden på väg norr ut mot Kil. Det bev dock bättre efter Kil då vi fick vinden i ryggen till trossnäs innan det övergick till sidvind tillbaka till stan. 2 timmar var planen och när jag stannade cykeln hemma och tryckte STOP på klockan kunde jag läsa 1:59:37

På kvällen bjöds det på parmiddag hos "casa Jonas Evaldsson" där vi kunde fylla på de underskott i energibalansen som uppstått under dagens träning. Revbensspjäll, räkor, aioli, rostbiff, potatissallad, chips, dip, ostbågar, och göttiga påskägg såg till att fylla kostcirkeln på ett bra sätt :)

Söndagen inleddes med en 6-milarunda i A1-tempo med Tobbe och Mathias som var med de första milen innan han hade andra uppdrag som kallade. Vi passade på att filma några bitar från dagens tur som ni kan ta del av här när Tobbe fått ihop klippen. Eftermiddagens överraskande snö och blåst gjorde att jag tog mig friheten att stanna inne och lata mig för en gångs skull.

Over and out!

//Olof

Inga kommentarer: