11 april 2012

Självtortyr

Olof kränkte sina ben, jag kränkte mina OCH min mage. Rena tortyrpasset! Tänk dig in i situationen: Du hatar att springa intervaller på platt underlag. Du blir risig i kistan så in i norden när du springer sånna intervaller. Japp!! Så då drog jag ut och körde 6 st 4 minuters på ASFALT, bye bye komfortzon.

Tänkte i alla fall för mig själv, nu börjar du lite lugnt på första intervallen. Pang! Pulsen smällde lekande lätt upp i mjölksyrazonen redan första intervallen. Låren som blivit extra härdade sista tiden käkade upp syran fint och låg på runt 180 i puls. Efter tredje intervallen sa magen stopp men den här gången var jag envisare än kaggen. Fläska på de sista intervallerna med puls över 180 och när jag hade 20 sekunder kvar på sista intervallen trodde jag magen skulle explodera samtidigt som pulsen peakade 185 slag.

Sen toppade jag passet med utfallssteg och mångsstegshopp. Jisses, träningsvärk here I come!

/Tobbe

Inga kommentarer: