18 april 2012

Tävling på gång! Benen på gång?

På lördag är det ju som bekant årets tävlingspremiär, även om det inte är något huvudmål på säsongen så vill man ju inte att kroppen är helt under isen när starten går. Jag passar därför på att släppa på träningen ett par dagar för att få fart på benen ordentligt, därför blev det träningsfritt söndag och måndag. Men igår var det dags att gå på't igen med ett redigt gym-pass som jag mest ägnade åt överkroppen. Ikväll däremot blir det(förmodligen, om inte vädergudarna bjuder på allt för mycket hagel) en snabb runda på hojen för att spurta igång cykelbenen inför tävlingen.

Då tävlingen börjar med cyklingen så försöker jag toppa formen lite mer på det. Jag kommer ändå vara trött när det är dags att springa och dagsformen då har mindre betydelse känns det som.

Årets stora tävlingsmål ligger ju först längre fram i sommar med Åre, Helags 24H Adventure och Stockholm Extreme så träningen är ju inte helt anpassad för att vara som bäst redan nu, men det tror jag gäller fler än mig så det är bara att ge gärnet och se hur långt det räcker. Vi tänker defintivt inte ge bort någon placering gratis.

Vi kommer åka ner redan på fredagen för att slippa gå upp strax efter vi gått och lagt oss. Fick tag i ett passande boende för oss och det andra laget från Karlstad så vi kan komma utvilade till start.

Inga kommentarer: