29 april 2012

Rapport från Åmål

Igår var jag, Erika och Jonas m.fl. i Åmål och sprang Salomon Trail Tour. Tobbe ooch Evelina tog cyklarna dit och kollade på oss som sprang.
Jag hade lite ont i ett knä innan tävlingen men det var inget som påverkade mig när jag sprang.
Banan bestod av två olika loopar på 6km vardera där man passerade målet vid varvningen. Första loopen var riktigt slitig med mycket kupering och obanad terräng. Det visade sig också att det var många som sprang fel ute på denna loopen vid en otydlig snitsling vilket ställde till det en del för arrangörerna.
Andra loopen var mer lättsprungen och passade mig betydligt bättre.
På resultatlistan var jag 9:a men då vet jag att två av de som står före mig tillhörde de som sprang fel och fick en ca 1km kortare bana(ingen diskades/bestraffades för felspringningen) så räknar jag mig ändå som 7:a. Jag lyckades med en riktigt rökare till slutspurt dessutom ta in ett försprång på över 100 meter och ta mig förbi och slå min närmaste motståndare.
Vann gjorde Andreas Svanebo som försvann som en avlöning i skogen en kort bit efter starten.




Mia Gyllenberg vann damklassen och Andreas Svanebo vann herrklassen.

//Olof

Inga kommentarer: