15 april 2012

Skitben!

Kikade lite på hur mycket jag suttit i sadel 2012. Cirka 75 timmar och 55 timmar ute på "riktig" cykel. Så då borde ju möjligtvis benen var ganska bra, eller? NEJ tvärt om, de känns som ett tomrum med inget krut i benen.

I förrgår fick jag smaka på Tobias Johanssons stålben (han var 4:a på keps cup i sthlm idag). Igår fick jag visa pannbenet från start, missärben! Anders Kvarnlöf, Jonas Evaldsson, superhjälten Clarens och jag var ute på en snabbare tur. Jag kände direkt att det här går fasen inte, dels värk i rygg, rumpa och höft av rehaben. Sen var benen redan innan den värken smög sig på kassa. Fick slita ont i nära 60 minuter. Var nära på att kasta in handduken igår för dagens pass, en så tur att jag inte föll för den frestelsen.

Dagens pass var ett av de roligast, inte på grund av mina ben, nej de var fortfarande dåliga. Utan för det fina sällskapet, de roliga nya stigarna och vädret. Jag körde 1,5 backe uppför Kägelholmsberget i lugnare tempo efter att ha fått hjälpa Hagliden som olyckligt ramlade och slog av en eker. 9 av 12 personer körde två vändor. Tror bestämt Solstaden Karlstad snart får byta namn till Cykelstaden Karlstad. Så mycket folk på MTB har jag aldrig sett i Sverige tidigare. Vi var 12 som åkte bil upp till Olsäter, sen mötte vi Sweco Adventure gänget och fyra cyklister till (två med i OK Tyr MTB). Hemma i I2-skogen är snart de blöta delarna bara gyttjegropar av alla som cyklar runt nuförtiden.

Här bjuder jag på rutterna senaste tre dagarna + bilder. Har råkat stänga av GPS:en så allt stämmer inte helt ibland. För att få metriska siffror får ni klicka er in på garmin och byta uppe o högra hörnet.

Torsdag


Fredag


Lördag


OK Tyr MTB rules

Såhär nöjd var Olof efter vi hittat en riktig pärla till stig

Fler som var nöjda

En liten paus vid OK Granes ena klubbstuga

Små slingrande och fantastiskt roliga stigar bjöd Munkfors på

Lyckades byta hjälm med Jonas som har en likadan fast utan Bell-märket

Dagens faceplant stod Anders Kvarnlöf för. Han stod också för stålbenen!

Mekade ihop vårat cykelförråd i fredags. Va tycks?

29:er vs 26:er

Racern fick sin egna lilla plats

Cykelcrossen likaså

Vi hittade inga cykelhängare men väl krokar från IKEA för 9 kronor styck. Drog på lite landsvägsslang och bankade in kroken lite för MTB-cyklarna som hänger lite annorlunda gentemot bockhojarna.
/Tobbe

Inga kommentarer: