24 april 2012

Cykelpendling och vansinne

Idag skulle Erika ha bilen så jag bestämde mig för att ta cykeln till jobbet i Grums. Det var ca 28km enkel väg och gick betydligt fortare än att ta kollektivtrafiken. Nu har jag väl garanterat sett till att ingen på jobbet tror att jag har något normalt i mig. Det var iaf inte sista gången jag gjorde det kan jag lova. På hemvägen passade jag på att klämma in 6st 9-minutersintervaller och benen kändes riktigt bra i motvinden på trossnäsvägen.

Här är en lirare vid namn Ueli Steck som man kan läsa om i senaste numret av Outside. På filmen friklättrar han Eiger på en tid som är låångt snabbare än vad någon annan varit i närheten av. För att lyckas med detta har han ett schema med 1200!!!! träningstimmar per år, någon som är i närheten?
Att friklättra ett berg som detta tycker nog iaf jag gränsar till vansinne men det är ju inte utan att man blir lite(eller ganska mycket) imponerad av prestationen.
//Olof

Inga kommentarer: