27 april 2012

3 timmar på cykeln, 3 timmar på däckbyte

Drygt tre timmar cykel igår och säkert 2-3 timmar däckbyte, puh vilket helvete!

Första passet på de nya däcken. Började svaja så konstigt i ramen. Trodde kanske någon skruv lossnat och bad Evelina kolla.
-Jag tror du har punka, säger hon!
Jomenvisst, pyspunka!

Häftstift som letat sig fast i däcket. Tog ett tag att pumpa upp med den lilla bomberpumpen.

Blev lite ont om tid så det blev en french hotdog i farten innan möter med cyclecomponents. Ett otroligt roligt möte med VD:n Andreas Moberg. Vi snackade samarbete mellan våran nystartade klubb OK Tyr MTB och CC. Kommer återkomma mer i detalj vad som kommer ske. Det är mycket förändringar på G hos grabbarna där ute kan jag lova er.

Mötet drog ut på tiden och paddlingen uteblev. Kanske lika bra då det späregnade och blåste halv storm. Olof och Calle var ute en sväng. Calle ficl sig tydligen ett tidigt dopp i vänern.

Gav mig sedan på cykelcrossen för att byta till landsvägsdäck ( som jag fick av CC, TACK! ). Ett par tubless dock, som var ett helvete att få på. Lyckades få på ena medan jag gav upp med det andra. Mission impossible. Hade som tur var ett eget landsvägsdäck. Krängde av trainerdäcket på LVG-hojen också. Evelina ska ta den och jag krossen för att cykla ner till Åmål och kika på när de springer Salomon trailrun-tävling.

Ciao ciao

Inga kommentarer: