3 november 2011

Win situation

Förra veckan kammade jag hem en av quiz-vinsterna som tävlades ut under Gore-Tex Active Challenge. Idag kom paketet i brevlådan och i detta fanns denna jackan. Inte så dum för att vara gratis :)





Hyfsat medioker start på dagen idag (för att jämna ut humöret för den nya jackan?). Var inne i förrådet och lämnade en grej innan jag åkte till jobbet. När jag sedan kommer till jobbet i Grums och skall låsa upp saknar jag något... NYCKLARNA!?
Hjärnan varvar upp och börjar arbeta för att klura ut var jag har gjort av dom. Efter att ha dubbekollat bilen 3 gånger insåg jag, #/"¤#¤&/ de måste sitta kvar i låset hemma. Försökte snabbt få tag i någon på hemmaplan som kunde svänga förbi och lägga vantarna på nycklarna innan någon klåfingrig rackare skulle "lägga sina vantar" på min cykel. Inget svar... Så det blev till att hoppa i bilen och köra hem igen och mycket riktigt så satt de kvar i låset.
Så kan det gå, men jag fick iaf det tveksamma nöjet att "avnjuta" 6 extra mil i bilen vilket inte är fy skam.



Kvällen avslutades med den traditionsenliga torsdagskvällslöpningen med multisportklubben. 6st var vi som tog en härlig sväng i tyrskogen och stockfallet på 1 timma och 41 minuter.


//Olof

Inga kommentarer: