11 november 2011

Nya skor nya intervaller!

Nytt och fräscht, orange och inne!


Dagen började med ett shoppinghumör utöver mänskliga nivåer, orsaken? Jo första norska lönen in på kontot. Det skulle firas med nya lättviktardojjor, ett par Kinvara 2, väger 218 gram för paret.

Om jag ska löpa 6 VO2 max tester på kort tid nu kommer det bli en massa harvande på löpband. Invigde skorna med att försöka komma upp i så hög puls jag kunde på Satscity Karlstad. Jag tänkte en lutning på bandet 4% och en fart på 18 km/h i 2 min borde göra sitt, men icke!

Första intervallen var pulsen inte ens över 180 och benen fick sig lite mjölksyra. Andra intervallen var benen fulla med mjölksyra och pulsen orkade sig knappt över 180. Men åhhhh nu då. Körde tredje intervallen men benen blev bara surare. Körde 2 min med vila mellan varje för att kunna ge järnet när det väl blev åka av. Sista intervallen blev det istället maxning av bandet 20 km/h och platt. Då trilla några extra slag in på pulskontot 185-186. Inte riktigt vad jag tänkt mig, blev lite styrka på det i efterhand. Slutsatsen till detta misslyckande sätts till att det inte blivit så många intervaller där jag ligger på en puls nära max ALLS i år och därav problemet att få upp den på dessa nivåer. Försökte fler gånger att peaka pulen på cykel i somras utan att komma mycket längre än kring en bit in på 180.

I morgon väntar långpass löpning med Christian, Peter, Johan och Olof. Samlas klockan 8.00 vid Netto för att åka till Nilsby och avverka 3-4 timmar i skogarna.

No pain, no gain!
/Tobbe

Inga kommentarer: