7 november 2011

Sverige RULES at ARWC 2011

GOOOOOOOOOLD!

 

 

 

 

 



Ja Thule tog hem segern i ett KNALLHÅRT adventurerace VM i den Tasmanska terrängen. Stort grattis till Thule som hade ett race med minst trubbel verkade det som. Silva som kämpade till sig ett Silver med 3 minuters marginal, alltså dubbelt svensk, fantastiskt!

Precis i detta nu spurtade Axa mot Addidas Terrex om fjärdeplatsen. Axa fick se sig slagna i den sista velodromkruvan efter 2 varv inne på stadion. Kan ni tänka er att behöva spurta efter 6 dagars tävlande?! Det måste ju vara överdjävligt!

Själv djävlades jag med min överkropp idag som fick smaka på en rejäl urpumpning på gymmet idag då det känns knas i baksida lår (komplikationer på grund av min höft som verkar ha nått vajsing). Så imorn räknar jag med att vara gravt handikappad och inte kunna lyfta prismastången när jag ska ut och mäta vid Holmenkollveien. Får väl hoppas att jag mäter rakt i alla fall....

Bjuder på den här godingen också innan det blir natta:


See ya tomorrow! And remember, Sverige RULES! För snart går FJS in som 7 eller 8 i VM och vi har 4 svensktlag bland de 8 bästa i ett startfält på 80 lag!

Inga kommentarer: