9 november 2011

Kombipass deluxe

Idag blev det kombipass löpning och spinning tillsammans med Jonas Evaldsson på KMTI.

Efter att Tobbe tjatat på mig att testa 4-minutersintervallerna på löpband så tog jag mig i kragen och körde dessa innan spinning intervallpasset ikväll. Nöjde mig dock med 3 minuter på 16km/tim och sedan 1 minut på 17km/tim istället för 1km/h högre som Tobbe kör. Körde med 1 minut vila som rekommenderat. Svettig blev jag iaf och dök in i spinningsalen sjöblöt. Här är pulskurvan från löpningen, som jag konstaterat tidigare så hinner jag inte återhämta mig helt på 1 minut utan får en stigande trend.



Efter 60 minuter spinning blev det en sväng till på löpbandet för att plåga benen lite extra. Sedan var det raka spåret hem och tanka kroppen med en smarrig middag för att komma på banan igen. Imorgon blir det traditionsenligt långlöpning med multisportklubben, samling 20.00 utanför KMTI på våxnäs för ca 100 minuter stiglöpning. Den som känner sig sugen är givetvis välkommen och tempot anpassas så att alla kan följa med.


//Olof

Inga kommentarer: