28 november 2011

Idag är ingen vanlig dag...(men en vanlig måndag)

Ikväll står det nämligen "Stora benkränkardagen" i träningsplaneringen vilket innebär ett bitigt gympass där benen får bekänna färg. Körde detta även förra måndagen tillsammans med Jonas Evaldsson och vi bjöds båda två på en rejäl omgång tränigsvärk.

Träningen har flutit på rätt bra senaste tiden med en bra blandning av styrka, intervaller och långpass. Mycket av det har varit löpning i olika former och längder. Det känns iaf som mixen har gett resultat och även om jag kaske inte i mitt absolut snabbaste jag just nu så kommer det att märkas framåt våren att löpstyrkan förbättrats.

Körde en för mig ny övning på cirkelpasset i torsdags som var riktigt bra. Svår att beskriva dock, så det får nog bli ett videoklipp framöver.

Här är för övrigt en kille som fattat grejen och lagt snacket om 26 kontra 29-tums hjul bakom sig. Varför inte 36 tum?..


Nu är det iaf lunch och jag skall glufsa i mig lite energi så att kroppen är med på noterna när skivstången är lastad och klar.

//Olof

Inga kommentarer: