13 november 2011

Söndag är veckans vilodag, njaa kanske inte...

Idag var jag, Erika, Tobias och Evelina ute och cyklade en skön sväng på knappt 6 mil. Vi besökte Göstahult, Kappsta, Ulvsby och Tyrskogen innan man kunde knäppa upp skoöverdragen och kliva in i värmen igen.

Jag reflekterade över det som jag tycker är stökigast med den fallande temperaturen. Va lång tid det tar att klä på sig ordentligt så man pallar att vara ute och trampa i 3 timmar utan att händer och fötter trillar av. Jag lyckades dock bra denna gången och får säga att den nyligen vunna Gore-Tex jackan gör ett otroligt bra jobb med att hålla mig varm och torr.
Men en sak är ändå säker ett par vind och vattentäta skoöverdrag är varje svensk cyklists bäste vän. Utan dom hade vinteruppehållet blivit helt oöverskådligt långt.


Tobbe from behind

Fikapaus för att hålla humöret uppe i kylan

//Olof

Inga kommentarer: