12 december 2011

Tvättboven som förstörde


Luckan som försvann:

Ja historien om luckan som försvann är inte mer spännande än en ljummen blaskig kaffe i 35 graders värme. Olof hade uppdraget att skriva lucka 9 och eftersom ingen lucköppning skedde så blev det kaos i chokladfabriken och härsmältan så chokladsåsen rann var ett faktum. MEN mina vänner det har skett så mycket annat den här helgen att vi ska ta det från början, Tobias great 3 advent adventure:

Torsdagen: Speedar ner från jobbet till Leica för att kasta in GPS:en som mäter 7 centimeter för lågt. Hinner nätt och jämt in genom dörren innan jag gasar vidare i värsta Oslotrafiktiderna. Maxtest står på schemat.

Har inte haft någon optimal uppladdning och försöker göra mitt bästa för att ge Martin så bra försöksmaterial som möjligt. In med termometern i kolagrottan, sitta still 10 min, uppvärming med mätning av laktat och syreupptag. Sedan sitta still ytterligare ett tag för att sedan gå påt 105%.

Känner direkt att veckan som innehållit traskande 8-10 timmar varje dag, brödkäkande och lite sömn på jobbet gett negativ effekt. Krigarinstinkten och energin i kroppen är ungefär som en taskig sommarfläktande vårbris som försöker fläkta men inte mäktar med mer än en pust.

Får inte reda på några värden (pga. av studien som ska vara lika varje gång). Detta gör inte att man kroppen krigar på extra. Jag är missnöjd men Martin verkar inte lika besviken som jag och klappar på min svettiga axel och säger, bra kört!

Fredagen: 2 träningspass. Monarkcykling på förmiddagen med 3 x 10 min intervaller, 2 min vila. Cirka 66 rpm, 260-270 watt med 4 kpa i motstånd. Får ont i min muskel som går från höft-rumpa-rygg och väljer att bara köra 3 istället för 5 intervaller. Medelpuls på 158, 163 och 166 slag/min.

Andra passet blev med orienteringsklubben. Första gången med karta i handen sedan i september. Var först in efter de 3 slingorna så det får anses som att teknikformen är konserverad.

Lördagen: Kortare distanspass i skog med OL-långsträckor. 80 min i A1-A2 zon. Sedan shoppades det loss lite på Levi´s med en fet jullön på norska kontot. För alla er som inte vet så är förmånen med att jobba i Norge halvskatt på decemberlönen;) Sen spelades det bowling. Det är inte min starka sida men för dagen gick det över förväntan och det slogs ett nytt personligt rekord, 168:



Söndagen: Premiär för OK Tyr MTB:s långspinning. Skulle tippa på att OK Tyr MTB snart är en av Sveriges största klubbar när det gäller MTB-cyklister utan att göra en allt för ingående vetenskaplig undersökning av påståendet. Vi var 14 stycken som körde i över 2 timmar till den 17:e etappen av Tour de france 2011. Snittade 129 i puls A1 zon och spurtade sista 5 minuterna. Besvikelsen stor när pulsen BARA peakade 183 slag/min. Målet är att lyckas komma över åtminstone 190 men det verkar som förgjort på cykel....

Så tvättade jag mina cykelkläder, jippiiiiiiii! Skit ska skit ha, funderar på att bränna Schweiz MTB-O tröja då den färgade både sig själv till rosa, mina byxor och mina turkosa strumpor blev hips vips gröna.

De blev INTE snyggare!

Mina första cykelbyxor, stackars!

Boven i dramat

/Tobbe

Inga kommentarer: