16 december 2011

Epic fail!

Kalla mig vekling eller klenbrytare men dagens pass abröts innan det knappt han börja. Planen var 4 + 4 set av 4 min intervaller på löpband. 1% lutning, 17 km/h första 3 min och 18 km/h sista minuten med 1 min vila mellan varje.

Bilresan hem igår från Norge var den drygaste hittills. Brukar alltid vara pigg när det är dags för hemvärd, igår var allt annorlunda. Var så trött att jag hoppade över träningen på kvällen. Drömde åt mardrömshållet på natten och vaknade upp supertrött, tog lång tid innan jag orkade rulla ur sängen.

Tillbaka till träningen. Jag sänkte mina förhoppningar och tänkte, ok jag är seg som fan men 4 st ska vi allt klara. Första intervallen gick, inte bra men det kanske lossnar, tänkte jag. Andra intervallen, pulsen stiger och tickar upp flera slag över 180. Det här känns inge vidare alltså. Tredje intervallen, väggen. Det kändes som all ork bara rann ur mig liknande vattnet förvinner när du kastar en vattenballong i backen, krasch! Nej nej nej! Om intervaller ska bedrivas ska de göras ordentligt. Klarar inte kroppen det är det ingen ide att lida igenom ett intervallpass. Hoppas bara på att det inte är nått skit i kroppen.

Ikväll blir det lilla julafton, riktiga julafton ska spenderas i Dalarna med tösens familj. Rännt runt i sista minuten och köpt allas julisar.....

Inga kommentarer: