23 december 2011

Ingen ordning alls

Då tiden för träning var något begränsad igår fick det bli ett knallhårt pass för överkroppen på gymmet. Det är generellt det pass på menyn som tar kortast tid att genomföra ordentligt.

Verkade inte som huvudet var med hela vägen dock. Körde bicepscurl med hantlar och tänkte för mig själv "det var värst vad högerarmen var slak idag", vänster kändes däremot hur lätt som helst.

När jag så skulle lägga tillbaka hantlarna på det väl uppmärkta stället reflekterade jag över att vissa verkar ha svårt att hålla ordning och lägga tillbaka rätt vikt på rätt plats. Det var en plats ledig på 12kg och en på 14kg. "Jäkla nöt som inte kan hålla ordning på grejerna" hann jag tänka i två sekunder innan jag insåg: det var jag som var nöten i lokalen.
Då hade jag kört 4 set med två olika tunga hantlar... Det var alltså inte högerarmen som var ovanligt slak, utan vänsterarmen som fått en lite lättare kväll än vanligt.

I eftermiddag bär det av till Dala-Järna för julfirande även för min(och Erikas) del. Blir nog en del träning med Tobbe och Olle(Erika och Evelinas bror) innan julen är över kan jag tänka. Hoppas inte värmen slår till allt för hårt bara då jag hoppas kunna få lite ordning på min längdskidåkning med start under julhelgen.

Inga kommentarer: