10 maj 2012

World Cup i MTBO

Kort resumé av dagarna i Norge:

Måndag: VILA! Upp klockan 03.50 på morgonen för bil till jobbet
Tisdag: MTB i Nordmarka med Cimon Johansson, triatlet, tidigare tävlandes i landsvägs- och MTB-cykling. Blev 1 timme och 15 minuter där jag spettade på i backarna. Pumpa upp pulsen i 178 och allt kändes mer normalt igen. Avslutade med Sognsvanns brutalt tekniska stigar (läs jävligt mycket vassa stenar och rötter).
Onsdag: 4 x 4 min SATS på löpband. 10 km/h och 15 procent lutning. Puls mellan 175-181 på intervallerna. Magen pallar inte löpning på hårt underlag när pulsen närmar sig ordentlig mjölksyra vid 180. Efter tredje intervallen blev det snabbt in på toan. Magen orkade sedan bara med 2 minuter på sista intervallen, FAIL! Sen gjorde jag den obligatoriska hängningen i de röda repen.

Idag torsdag väntar intervaller på cykel om vädret tillåter annars springer jag ut till Hammarö där vi ska ha möte med OK Tyr MTB om framtiden. En framtid som ser mäktigt ljus ut.

Som rubriken skvallrar om, ja det blir MTB-orienterings Världscup för min del nere i Polen. Nu gäller det bara att hitta en resa som passar ner dit. Någon som har en väska för 29:er cykel? :)

/Tobbe

Inga kommentarer: