29 maj 2012

Viva la semester!

Det har varit lite tunnt med bloggande från min sida senaste dagarna så det får bli en kort summering:
Paddling, paddling, paddling, paddling och en cykeltävling.

Körde mtb-banan på Metsorundan i lördags och rullade in på 5:e plats efter att ha torskat spurten om 4:e platsen mot Carling. Var lite osäker på formen innan start då jag inte cyklat på en vecka och då var det inte direkt maxfart som gällde på LGT. Benen var det iaf inget fel på och 5:e platsen får jag nog ändå säga att jag är nöjd med.

Eftersom jag fortfarande inte fått någon ny bakväxel så fick jag stå över cykelintervallerna och köra löpintervaller ikväll istället vilket iofs var välbehövligt.

Körde en slinga på prästberget som tog 2:10min per varv. Där blev det 7 intervaller med ca 90 sekunder vila(klockan strulade lite så jag fick höfta ibland). Stigen bjöd på 45 sekunder uppförsbacke följt av resterande nedför i olika lutning. Lade medvetet varvet så det skulle bli en längre utförslöpa då jag behöver träna på att springa snabbt på tekniska stigar.
Pulsen sköt iväg som en raket och sista intervallen var ritkigt slitig. Mission acomplished!
Erika var också med och körde samma pass parallellt.

Nu är också semestern bokad och klar in i minsta detalj. Första veckan spenderas i Åre med träning och avslutas med ÅEC som går på lördagen 30:e juni, efter det blir det en vecka med lite blandade aktiviteter. Vi ska iaf en sväng till Dala-Järna då Erika ska springa en tävling där, så kanske kan jag hinna med lite forspaddling i Dala-floda om jag har tur.
Efter det flyger vi söder ut för en veckas semester i Chamonix med lite vandring/klättring och skönt café-häng.
Sedan bär det av hemmåt igen för ompackning av väskorna innan det bär av mot Funäsdalen där jag och Tobbe ska köra 24-timmarstävlingen 24H Helags Adventure. Seeen.. är det dags att börja jobba igen...

//Olof

Inga kommentarer: