27 maj 2012

150 km landsväg och afterbikehäng

Höll mig i skinnet lite längre i år på metsorundan, 150 km landsvägslopp i Karlstad. Efter mindre än två mil stack tre snubbar. En triatlet, Clarens Olsson och Ulf Bäcker. Ganska snabba grabbar men de fick cykla ostört. Mitt mål var att sitta med i tätklungan hela vägen in. Inget onödigt energislösande dvs!



Det gick bra i 8-9 mil sedan snackade vi ihop oss att börja köra kedja. Vem vill köra för en fjärdeplats? Det var en stor klunga så om alla hjälpt till och gjort sitt jobb hade det inte varit några problem att jaga ikapp utbrytarna. Nu började vi lite väl sent och avståndet fram var säkert 10 minuter. Mindre än halva klungan gjorde sitt dragjobb. Jag fick slut på nödraketer och höll på att ryka i samma backe som i fjol. Det var på det berömda håret jag lyckades klamra mig fast i klungan men det var med ingen kräm alls i benen kvar. Sladdade in sist i klungan och två av utbrytarna höll undan där Ulf Bäcker ställde av Clarens några kilometer från mål.

Lite känningar i löparknät men inget att gnälla över. I morgon väntar genompaddling av Utmaningens bana. Stay tuned så kommer vi med bilder och film från banan.

Kalle Alexandersson i rygg. Kläderna blir verkligen sjukt snygg på bilder.

Dagsverket
Afterbikehäng med Tyrarna
/Tobbe

Inga kommentarer: