8 maj 2012

God morgon kära läsare

Nu börjar den värsta besvikelsen från helgens MTB-tävling lägga sig för min egen del. Jag har insett att prestationen blev rätt bra ändå, till slut!

Själv hade jag väldigt svårt att njuta före, under och efter racet. Det var mer än dubbelt så plågsamt som det kunde ha varit. Mi arbetapuls på cykel när jag ligger och borrar luft är ungefär 170-175. Maxpulsen några slag över 180 om jag verkligen krämar på ordentligt. Nu låg min medelpuls på 170 under 52 km och max var 193, då drog jag knappt en meter på hela banan!! Något fel där? Svar JA!

Men vad för fel? Det kan jag inte svara på. Efter två hela vilodagar ska jag ut och testa kroppen på skönheten igen (TREK Superfly 100 elite från www.solstacykel.se)

Blev uppringd av landslagsledaren för MTB-orientering igår. Han ville ha med mig till Polen på WC-tävlingar kring 1 juni. Hade egentligen tänkt åka till Stryn då men man kan ju inte tacka nej till landslaget! Dessutom visar det sig att VM och EM går i krokarna där nere de närmsta åren.

Inget bestämt än men ska ringa upp Magnus idag igen. Viktigt att transporten ner kan gå snabbt och smidigt för mig om det ska funka med jobbet.

/Tobbe

1 kommentar:

Jakob sa...

Kul med landslagsuppdrag!