3 maj 2012

Mjölksyrafest

Igår var det backintervaller med OK Tyr som gällde och som vanligt så var uppslutnignen riktigt bra. vi var säkerligen bortåt 20 st som rullade iväg från samlingen för att ge våra ben, hjärta och lungor en rejäl omgång. Dessutom var det ytterligare ett tiotal cyklister där som valde att köra en lite mindre hetsig stig-runda istället.

Efter ca 20 minuter uppvärmning gav vi oss i kast med första backen. Svagt motlut och hög fart i ca 95 sekunder och benen kändes snart som ballonger som ville explodera. Värsta känslan lade sig dock snabbt och sedan var det bara att köra på. 4 vändor i första backen, sedan vidare till nästa backe för 3 nya vändor. Sist avslutade vi med Sannabacken.
Efter 5 vändor där var iaf mina ben i klass med långkokt sparris och redo att rulla hem.

Vår vän Marcus var vid samlingen men fick hålla sig till kameran då doktorn belagt honom med cykelförbud. Här kan ni se en massa cykelbilder som han tagit i olika sammanhang. Marcus Jonsson foto

Här är Tobbe och jag innan mjölksyran entrade scenen.
Till helgen var det då dags för tävling igen, denna gången på cykel. Känns bra att få plåga benen(och lungorna) lite extra såhär i början på säsongen för att få fart på dom. Senaste månaden har jag då hunnit med Multisporttävling(omberg), Löptävling(Åmål) och nu Mtb-tävling(Bengtsfors).

Det som är lite spännande med lördagens tävling är att det finns en lagklass, jag och Tobbe kommer här att "samåka" så snabbt som möjligt. På startlinjen i lag-klassen finns även Mathias Carling och Fredrik Nylén som har en hel del rutin av grusvägstramp och bra tryck i påkarna.

Det mest intressanta lagnamnet är väl annars Deje Akvariefiskförening, ingen aning om de är bra eller inte men ett kul namn har de ju iaf hittat.

Här kan ni läsa mer om tävlingen http://www.dalslandxc.se/

Vi kommer givetvis i vanlig ordning att rapportera "så live som möjligt" från Bengtsfors. Jag ska göra mitt bästa för att få ordning på bildkvalitén från min mobiltelefon också. Den har ju inte riktigt levererat på den fronten...

//Olof

Inga kommentarer: