12 september 2012

Svårt val

Jag hade ganska säkert bestämt mig för att springa Tjurruset på lördag. Idag kom jag dock på andra tankar och är nu mest inne på att köra cykeltävlingen CAR på söndag istället. Svårt val alltså...
Någon sa "kör båda!" men det känns mest som det då bli varken hackat eller malet. Benen kommer ju knappast vara tip top på söndag om jag skall göra ett bra race på tjurruset på lördagen..
Det får nog bli till att sova på saken så får jag väl bestämma mig imorgon, kanske...

Ikväll var det cykel på agendan och det började med en sväng tillsammans med Johan Fryksenius och Olof Hagliden där vi bland annat körde en omgång intervaller á la 4*4 minuter. Riktigt hårt och fint grusvägssmisk av bästa kvalité.
Efter det hakade jag och Hagliden på OK Tyr-träningen i snabbgruppen som körde det mesta av CAR-banan.
När vi rullade iväg från samlingen utanför KMTI kändes benen helt slaktade efter de rätt så hårda intervallerna och gårdagens löprunda. Men jag bestämde mig för att hänga i och efter ett tag blev det iaf lite bättre.

Det är otroligt kul att se vilket uppsving det blivit för mtb-scenen i karlstad. Idag var det säkert över 50 personer som möttes upp vid KMTI för den traditionsenliga onsdagsträningen. HUR KUL SOM HELST!! :)

På plats fanns även en fotograf från tidningen så vi får väl se om det dyker upp några bilder närmsta dagarna.

Inga kommentarer: