22 september 2012

Cykelpörr!

Jag och tösa for på fredagskvällen upp mot Sälen för att göra Rörbäcksnäs omtalade MTB-leder. Mina förväntningar var skyhöga och det enda som såg ut att kunna grusa dessa var vädret, som helt gjort en kovändning. Från sol till att visa regn på smhi. Yr.no visade en något positivare väderrapport.

Tut tut tuuuuuuuuut! Klockan ringer 7.15 och jag kan ju säga stt jag inte direkt flög upp ur sängen. Brrrrr det var rått utanför dunets sköna värmande egenskaper. Inte undra på, termometern stod på 1 grad och det duggade lätt. Min första tanke var: Jaha då blir det misärväder! Men väl i bilen från skilodge i Lindvallen till Rörbäcksnäs började det lätta. Kvicksilvret steg även till "behagliga" 5 grader.
De elektriska sulorna åkte på. Har ju inga AR (adventure racing) händer/fötter. Blir kall så fort det är under 15 grader!

Vi bestämde oss för att köra den röda leden, då den skulle ta oss runt på de flesta av ledsträckningarna. Det började bra, slingrande singeltracks på tallmo. Jag tänkte bara: Snart kommer det väl någon tråkig grussträcka en skitstig...... Det kom ALDRIG! Det var ren magi i 32 kilometer och överträffade allt jag cyklat hittills i mitt liv. Det var lätträknat hur långt på grusväg vi åkte, längst bort fick vi köra nån enstaka kilometer innan de vindlande singeltracksen tog vid igen. EN vattenpöl på hela 32 kilometer som vi var tvungna att passer, ca 1,5 meter lång och 1 decimeter djup, inget stt grina över direkt:)

Så mitt råd lyder: ÅK TILL RÖRBÄCKSNÄS!
Du blir INTE besviken. Det uppfyllde alla mina förhoppningar med råge.

Vi filmade en hel del. Hoppas kunna bjuda på en videoblog på det i morgon.

Ciao
Tobbe
Fina vyer och orienteringsterrängen såg lika fin ut den!

Inga kommentarer: