19 september 2012

Kortaste MTB-turen varade länge

Igår körde jag definitivt mitt kortaste MTB-pass i längd, men inte i tid. Drygt 9 kilometer bara på 1 timme och 50 minuter. Va hände då, undrar ni kanske då?

Pannlampstur med pöjkera, Cimon, Simon och Chrille. Uppför uppför uppför (nästan 500 höjdmeter) på en hal stig med svahällar. Sen tog det slut på stig och det blev adventure race träning med cykelsläpning. En trevlig tur trots snorhala klippor, rötter och näst intill obefintligt med fina stigar. Men va gör det nör man får äventyra och upptäcka nya platser?!

Idag blev vila, så jag passade på och spana in Sandvika storcenter. Det är stoooooooort kan jag lova. En sväng in på XXL som verkligen har mycket godis. Det vankas ju kalla och blöta tider så jag inhandla ett par white neoprencykelhandskar. Ska vara vatten och vindtäta. Jag fryser ju som en hund så det är upp till bevis om de är varma. De kommer få åka med antingen till Arvika eller Sälen för en tur på deras MTB-leder i helgen. Nästa helg åker vi ett grabbgäng till Nora för att cykla igenom www.bergslagstramp.se 18 mil med leder.

/Tobbe

Inga kommentarer: