11 september 2012

Snorat bort sjukan

Planen var att smygstarta lite lätt. Hela dagen spelade vädergudarna roulette med vädret. Ena stunden hällregn, andra stunden sol. Nej det får bli inomhusträning, jag har ju ändå varit sjuk sedan förra lördagen.

Planen tog dock en snabb vändning när solen tittade fram igen och himlen blev blå så långt mina falkögon kunde se. Jaja en timme lugnt på cykelcrossen blir väl fint. Höstjackan på, benvärmare och handskar. Det är ingen tropisk värme direkt i Oslo nuförtiden. Kroppen kände sig förvånansvärt fräsch ändå och vägen jag åkte på ville aldrig plana ut. Tror jag dammade på 40-50 minuter bara uppför. Det mörknade snabbt och efter en kik på klockan konstaterade jag att det här blir nog ingen timmes körning. Nu skulle jag ju nerför berget och efter en kortare singeltrack brantade det på rejält på en smal grusväg. Tänkte för mig själv, "jäklar vilken fin runda jag hittat. Den här backen blir det åka av i höst!"



Lite obehagligt var det ändå med cykelkross och mörker. Det är ingen dröm att åka ner i gropar på grusvägarna med så smala däck, bockstyre och stel gaffel.



När jag kom hem igen visade GPS-klockan 35 km och 1 h 39 min med några stopp för att hitta vägen. Medelpuls på 139 och max på 169. Nästa vecka hoppas jag på att mitt lamppaket från Australien har kommit. Beställde mig ett V4 adventure kit från www.ayup-lights.com lättaste och medt robusta pannlampan på marknaden.

Nu kör vi igen! Nästa tävling blir Femmans. Då har vi chans på en riktigt bra placering på totalen i svenska cupen.



/Tobbe

Inga kommentarer: