11 mars 2012

Paddelpremiär, cykeltvätt och dåliga löpben

Fredagen slutade snöpligt utan träning. Den enda träningen som bedrevs var att dra det norska kontokortet. Blev lite shoppen med lillebror.

Tanken var att springa fyror på löpband ganska sent på kvällen. Till min besvikelse visade det sig Sats bara hade öppet till klockan 20.00. När jag insåg detta var klockan redan 19.45. Blev fredagsmys istället.

Lördagen bestod av premiärpaddling. Förväntade mig missär och bli ifrånpaddlad ordentligt av boysen: Schnellan, Christian och Olof. Förta 3,5 km var ingen höjdare. Sen gick det bättre och sen vart ländryggen stwl som en pinne.

Olof och jag hann även ut efter vi sett på när Eldar Rönning kört sälen i femmilsloppet. Blev 4,5 km löp i över tröskelfart. Jag har inte sprungit på länge så min mage ballade ur totalt och skicka upp pulsen på över 180 slag/min. Var tvungen att släppa olofs rygg och springa långsammare.

Nu väntar 3 h distanscykling. Funderar på att köpa en sån här med:)

Inga kommentarer: