28 mars 2012

Ny bil,nya kläder, nytt träningsupplägg

Har varit riktigt dålig på att uppdatera er om min träning och filosofi runt den. Inte så konstigt kanske då den är väldigt hattig. Långa dagar på jobbet nu gör att träningen blir lidande och har verkligen svårt att lägga upp en strategi hur jag ska bli bra på både löpning, cykling och paddling. Man brukar ju säga att det ska tränas på det som man är dålig på. Det skulle betyda träna paddling och löpning för min del. Löpning undrar ni då? Jo jag anser mig själv vara en kass löpare, på plant underlag! Mitt löpsteg är inte gjort för banlöpning om vi säger så.

Löpning skulle jag helst avstå helt och paddlingen är ett moment jag helst skippar. Kvar har vi cyklingen där jag gjorde ett stort kliv ifjol. Nu känns det som jag står och stampar, kanske mest tack vare min höger skinkmuskel som inte varit aktiv sedan säker 2 år tillbaka. Benen klarar inga övertröskelintervaller då jag börjar ta i allt för ojämnt med benen och får ont i höftböjare, rumpa och rygg.

Så hur ska jag bli bättre då? Nu satsar jag allt på ett kort ett tag framöver: REHAB och cykling 99% med vissa inslag av paddling + löp. Vi har ju satt upp vissa mål och anmält oss till 3 st 24-timmars tävlingar. Resonerar som sådant att har jag tryck i cykelbenen så kommer man längst. Så i morgon börjar vi träna på "riktigt".

Upp tidigt i morgon för att hämta OK Tyr MTB:s fräscha kläder som ligger och väntar på postombudet:


Sen vidare till SATS för att bränna av 6 st 7 min intervaller mellan 160-170 i puls + REHAB på det!

Sen mina ladies and gentlemen så ska jag casha ut för en bil jag införskaffat mig. Känner att det blev en tung månad ekonomiskt: ny cykelcross, ny MTB, ny bil och så stundar en Mallorca resa tisdag-söndag nästa vecka med MASSA mängdcykling i lågintensivt tempo.

Lägger upp min rutt och pulskurva från lördagens MISÄR. Ja det var misär för min del. Måste sovit och käkat dåligt för det var totalt stopp i benen efter 2 timmar.




/Tobbe


Inga kommentarer: