28 mars 2012

Banan sopad

Igår kväll var det löpning som fick stå för den dagliga dosen av självplåga. Jag mötte upp Johan Fryksenius och vi körde ett kort men intensivt pass med 5km snabbdistans. Kroppen var med på noterna och vädreet visade sig från sin absolut bästa sida. Det som kändes bäst var att pulsen rasade iväg neråt i bra fart direkt när jag stannat så återhämtningen verkar funger som den ska.

Gårdagens bästa nyhet var att de mest trafikerade gång och cykelbanorna nu är sopade så jag kunde snöra på mig mina snabbskor(Saucony A3 Grid) :). Eftersom det är en massa hål i sulan är det inte så kul att använda dom på grusade gångbanor...

Jag har även beställt ett par Salomon Fellcross som förhoppningsvis kommer innan helgen. Om inget oväntat händer så är det de skorna som skall hjälpa mig att tassa över Åreskutan den 30:e Juni på en snabbare tid än tidigare år.
Skorna kanske inte gör hela jobbet så jag lär väl för säkerhets skull få nöta lite backträning under våren också.

Dagens åretips: Glöm inte utförslöpningen! den som orkar, kan och vågar släppa på här har mycket tid att spara.

//Olof

Inga kommentarer: