5 mars 2012

En kropp som mosats

Känner mig likt hackad köttfärs som legat ute för länge i solen på asfalt och torkat in. Jag gjorde verkligen mos av kroppen på Bergens SATS-gym. Hade en plan, men den sprack likt en vattenballong faller till marken innan man hunnit kasta den. Där stod jag, snuvad på konfekten.

Uppvärmning 5 min på löpbandet skulle följas upp av höftrehab. Det var inte det lättaste få fatt i en ledig redcordutrustning från Bergens alla jäntor. Så det fick bli till att göra köttfärssås av överkroppen som jag knappt rört på sedan jag slutade träna på skidor i mitten av januari.

Just nu ligger jag som en dö sill i min alldeles för sköna säng, i det på tok för stora hotellrummet (dubbelsäng för bara mig).

Fick till sist tag i en redcord-utrustning efter att ha jagat bort ett fruntimmer som låg och stretchade ivägen för mina rehabplaner. Hade inga förhoppningar men hade satt ett lite väl högt mål när jag efter en timme och tjugo minuter skulle bege mig upp på det snurrande gummibandet. Tänkte bränna av 4 x 4 min intervaller. Icke sa nicke, här var det endast dökött i benen och det blev BARA en fyra på 15 km/h. Kom upp i över 170 i puls och benen/kroppen kändes som missären i de djupaste delarna av Afrika. Började även känna skav av iläggssulorna, så det var enkelt att packa ihop för kvällen.

Imorn funderar jag om det inte ska bli en sväng upp på en bergstopp här i närheten. Stay tuned!

/Tobbe

Inga kommentarer: