12 mars 2012

Ett kärt återseende

Vädret idag var alldeles för bra för att inte cykla, men eftersom jag just nu inte har någon cykel så var Jonas snäll nog att låna ut sin Orbea. Alltså min förförra cykel, som tjänstgjorde flitigt under mina första år som multisportare.
Det var verkligen annorlunda att sätta sig på en hardtail igen när man kört fullgung i över ett år. Jag ångrar iaf inte att det fick bli heldämpat även i år kan jag säga.

Jonas har inte riktigt köpt konceptet med 29-tummare utan går mot strömmen och kör helstel 9-tummare istället. Enligt rykten ska den tydligen vara fruktansvärt smidig i stökig terräng men tappa lite på de mer lättrullade partierna :)


Vi körde en mycket sölig sväng på sörmon men passade utöver det även på att bränna av 5st 5-minutersintervaller på asfalt för att plåga ben och hjärta lite. Först körde jag med Jonas setup rakt av, men efter två intervaller fick vi flytta upp sadeln en bit då mona långa ben tyckte det var lite drygt att inte få räta ut ordentligt.

//Olof

Inga kommentarer: