21 februari 2012

When training fails


Lite åt det här hållet kändes det som idag när jag försökte mig på att köra 10 st 1 min intervaller i nästan max. Nej det gick inte enligt plan. Körde 40 minuter med snittpuls runt 140. Planen var sedan att köra 10 stycken grisigt hårda enminutare med en till två minuters vila.

Det kändes fördjävligt. Jag hade inte riktigt trott att jag skulle känna mig fräsch direkt efter en sådan intervall men det här var inte okej. Min teori varför det bara blev fyra?! eller blev det fem? är att jag gick och mätte extremt mycket idag ute och som krydda på moset blev det inte speciellt mycket bra käk, eller inte tillräckligt. Fick slänga in mitt reservpaket med mat idag. Till frukost lyckades jag klämma i mig 3 mjuka mackor och en liten yoghurt. Vid 11 blev det en liten fryspizza + hårda mackor, tröttnat på det mjuka brödet som finns på bygget (samma varje dag). När det sedan ÄNTLIGEN var dags för lunch brast det för mig, va fan liksom, halvfabrikats "pannbiffar" (liknade mer brända torra färdigfryshamburgare) och kokt potatis, som om det inte finns något annat i det här landet.

Var inte så sugen på att sleva i mig den dyngan, pga att det bjöds på nästa exakt samma föda igår, fast då var det "köttkakor". Gjorde av med min sista nödproviant, ICA:s pasta mozzarella på 400 kcal. Tog några hårda + ett ägg också för säkerhetens skull. Visade sig det skulle vara för lite för min kropp som inte på hugget när det vankades intervaller.

Bara bita ihop och komma igen. I morgon funderar jag på om jag inte ska be om lite långlunch för att springa i solen och längre på kvällen istället.

/Tobbe

Inga kommentarer: