24 februari 2012

Tvångstankar

Denna veckan känns som den har dominerats av sena hemkomster(borträknat att komma hem och göra ett ombyte som skulle imponera på stålmannen innan man går igen. Allt detta innan lågenergilampan ens hunnit tända sig).
Veckans facit hittills lyder 21:00, 21:30, 22:30, 21:15 men idag blir det förhoppningsvis liite tidigare iaf.
Planerar att sticka ut å hojja en sväng direkt när jag kommer hem idag. Jag slutar ju kl 15 på fredagar vilket känns lite lyxigt :)

Igår blev det lite hastigt och lustig bestämt att jag skulle springa "en sväng" tillsammans med Anders Schnell. Han mötte upp mig på råtorp och sedan sprang vi in till station, via sjukhuset, över jakobsbergsbron, rundade Vidöåsen, bellevue, gruvlyckan.
När vi var hemma hos Anders igen så visade hans GPS strax över 19km så han hakade på en kort bit till innan han vände hem. Man kan ju inte stanna när det är så nära till 20km :) Eftersom jag hade sprungit samma rutt som Anders men hade biten hem kvar så visste jag ju att den planerade rutten var ca 1km "för kort", det fick därför bli en omväg runt teatern för att kompensera för detta. Resultat: rundan blev 20,42km istället för 19, och jag kände mig aningen hjärnskadad som var "tvungen" att passera 20km.
Nu är jag iaf uppe i 40km löpnig hittills denna veckan vilket känns bra.

Vi stötte även på Marcus Ekholm som var på benen igen efter att ha varit skadad under vintern och då inte har kunnat springa. Han hade påtaglig ångest för sin 40-årsdag som hastigt närmar sig. Tror inte han behöver oroa sig så mycket dock, han har krut i benen som få trots sin "höga ålder" ;)

På lördag skall jag åka till Omberg för möte med Svenska Multisportcupen inför säsongen 2012. Jag är i år tävlingsledare för vår egen tävling Utmaningen som kommer gå av stapeln den 18:e augusti, och det mina herrar och damer får ni inte missa!

//Olof

Inga kommentarer: